همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق اعلام کرد زمان آن فرا رسیده است که نیروهای انگلیسی از این کشور خارج شوند.

به گزارش رویترز، "نوری المالکی" اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است که نیروهای انگلیسی مستقر در جنوب عراق از این کشور خارج شوند و دیگر احتیاجی به حضور آنها برای حفظ امنیت و کنترل وجود ندارد.

مالکی در صحبت با روزنامه تایمز همچنین عنوان کرده است که وجود انگلیس ممکن است تنها برای آموزش سربازان عراقی و مسائل تکنولوژیکی مفید باشد.

وی با تشکر از این نیروها عنوان کرد که آنها کمک زیادی به سربازان عراقی کرده‌اند اما دیگر ورق برگشته است و اکنون عراق برای همکاری انگلیس برای هدف‌های اقتصادی و علمی و آموزشی آماده است.

سربازان انگلیسی از سال 2003 در عراق حضور دارند و سربازان عراقی را در زمینه نظامی و دریایی آموزش داده‌اند و مرکز نظامی ویژه‌ای نیز در بغداد دارند که بر علیه القاعده فعالیت می‌کند .

مالکی همچنین با اشاره به خروج سربازان انگلیسی از بصره و هرج و مرج پدید آمده پس از آن عنوان کرد که پس از رفتن سربازان، اوضاع در منطقه آنقدر وخیم بود که حتی جوانان با چاقو و شمشیر به زنان و کودکان حمله کرده و گردن‌های آنان را بریده‌اند تا اینکه با تقاضای کمک اهالی بصره، نیروهای عراقی به این محل شتافته و کنترل اوضاع را به دست گرفتند.

کد خبر 65619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز